مسجد مراد پاشا آنتالیا
نوشته شده توسط : badsa

مسجد مراد پاشا آنتالیا

یکی از دیدنی های مذهبی ترکیه برای تمامی گردشگران اعم از مسلمان و غیر مسلمان،مساجد تاریخی هستند که با قدمت و معماری چشم نواز خود مورد توجه آنها قرار گرفته اند. در شهر توریستی آنتالیا نیز مساجد و اماکن مقدس مختلفی وجود دارد که مسجد مراد پاشا آنتالیا (Murat Pasa Mosque Antalya) یکی از معروف ترین و قدیمی ترین آن ها است. این مسجد با جذابیت ها و زیبائی های خاص خود سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند .در این مطلب شما با خصوصات این مسجد آشنا خواهید شد.

 

تصویری از مسجد مراد پاشا آنتالیا 

تصویری از مسجد مراد پاشا

معرفی مسجد مراد پاشا آنتالیا

مسجد مراد پاشا آنتالیا به عنوان یادگاری از نیمه دوم قرن شانزدهم در میان مردمان ترکیه از نظر تاریخی و مذهبی ارزش و اهمیت والایی دارد و این امر سبب شده تا تعدادی از گردشگران تور آنتالیا بازدید از آن را در برنامه گردشی خود قرار دهند . این مسجد که در بیرون محوطه کاخ ها در خیابان کاظم اوز آلپ واقع شده در سال ۱۵۷۰ میلادی به دستور صدراعظم وقت ، مراد پاشا بنا شده است.

معماری مسجد مراد پاشا آنتالیا

مسجد مراد پاشا آنتالیا با حدود ۴۵۰ سال قدمت یکی از نمونه های معماری دوره عثمانی در این شهر است و با چندین گنبد بزرگ و کوچک و یک مناره بلند از محبوبیت بسیاری در میان مردم بومی و گردشگران برخوردار می باشد . مسجد مراد پاشا از معروفترین مساجد موجود در آنتالیا است و نمای خارجی زیبا و تزئینات داخلی فوق العاده آن بر ارزش و اعتبار آن افزوده است . این مسجد که از جاذبه های گردشگری ترکیه می باشد در منطقه مراد پاشا واقع شده و توسط باغی با درختان صد ساله چنار احاطه شده است.

 

تصویری از مسجد مراد پاشا آنتالیا 

تصویری از مسجد مراد پاشا

مسجد قدیمی و دیدنی مراد پاشا در آنتالیا به صورت یک چهار ضلعی ساخته شده و معماری جذاب آن از نقاط قوت این جاذبه تاریخی می باشد . این مسجد در نمای خارجی خود دارای یک گنبد بزرگ ، چند گنبد کوچک و مناره ای از جنس گرانیت و سنگ مرمر می باشد که بر شکوه و جلال آن افزوده اند . توجه داشته باشید که مناره مسجد که با دو بالکن در قسمت جنوب غربی بنا واقع شده در قرن بیستم به ساختمان مسجد اضافه شده است . فضا و دکوراسیون داخلی مسجد به خوشنویسی های دوران سلجوقی مزین شده که زیبایی این مکان مقدس را دو چندان کرده است . از دیگر قسمت های جذاب مسجد مراد پاشا می توان به محراب ساخته شده از سنگ مرمر اشاره نمود .

برای بازدید از این اثر فرهنگی، هنری، مذهبی در آنتالیا می توانید به آدرس زیر مراجعه نمایید:

آدرس مسجد مراد پاشا آنتالیا

ترکیه، آنتالیا، مرادپاشا، تزکیولار.

منبع : مسجد مراد پاشا آنتالیا





:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: